Kedves blog-olvasók!

 

Süle Tamara vagyok, jelenleg a 2006-os őszi tüntetésekről (és különböző értelmezéseiről) írok szakdolgozatot. Kutatásom témájához szeretnék segítséget kérni!

2006. október 23.: forradalom, tragédia vagy bohózat?

Szeretnék a történtekről új szemszögből, sokszínűen, hitelesen írni. Megmutatani, hogy milyen sokféle értelmezése lehet az eseményeknek.
Ehhez szükségem lenne egyéni tapasztalatokra, véleményekre.
Várom tehát a személyes élményeket, értelmezéseket, fotókat...stb. Azoktól akik ott voltak, és azoktól, akik nem. Mindenkitől, akit érdekel ez a téma, vagy a politika, a tüntetések, vagy aki szívesen segítene esetleg egy interjúval...

Előre is nagyon köszönök minden hozzászólást!


 

Köszönöm az eddigi kommenteket, élménybeszámolókat, az építő kritikákat és ötleteket!

Címkék: politika 2006 ünnep rendőrség tüntetés tank kossuth tér demonstráció nemzeti október

A bejegyzés trackback címe:

https://kituntetett-unnepek.blog.hu/api/trackback/id/tr651447024

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Biszku Béla nyílt levele a Csucsu blognak 2010.01.11. 12:41:31

RE: Húsrágó hídverők (okt. 27.) Tisztelt Csunderlik Péter úr! Bár se a tiszteletre, se az urazásra nem jogosult. Nagyszájú nyegle nyikhaj. Csendőr-pertu, pofon és bikacsök, az járt volna magának a régi világban, ahol én még felnőttem, és hogy azt eltör...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.01.11. 13:08:54

Szerintem az egész az elejétől fogva mélységesen tragikus. Az emberek benyalták a média által pörgetett 2-3 mondatot az őszödi beszédből, és kimentek kukát és rendőrautót gyújtogatni. De nem sok ember volt, akinek lett volna annyi esze, hogy mielőtt kimegy gyurcsánytakarodjozni, meghallgassa az EGÉSZ beszédet!!!

Ezért én is úgy gondolom, hogy szánalmas birka idióták országa vagyunk, csak nem azért, amiért a Jobbik gondolja. Hanem azért, mert vannak emberek, ha már itt tartunk, NAGYON sok ember van, aki képes tüntetni, kukát gyújtani, tévészékházat foglalni anélkül, hoyg előtte ténylegesen TÁJÉKOZÓDNA.

tanár úr 2010.01.11. 13:09:27

@Escobar888: csak a tényeket közlöm velük...magukról rájönnek hogy: jé...ez a korrupció!!!!-most meg ez ellen harcolnak?...---
Ha nem vagy Fidesz butított ember, akkor ne mond hogy ezekre a felsorolásban nem így emlékszel????
Lehet hogy Jobbikos vagy? ---az már szimpatikusabb egy fokkal:)

strogg 2010.01.11. 13:09:43

Nos hozzászólnék.
Mint Kossuth téri tünetés egyik fő szervezője, és az MTV ostrom egyik olyan aktív részese, aki próbálta vissztartan ia tömeget a rombolástól.
A tünetés első estéjén (ostrom estéje) a balhé egyéártelműen ezservezett volt. Jómagam szemtanúja vagyok az egyik provokátor munkájának, aki a tömeg előtt haladt, és kéz mozdulatokkal hergelte a tömeget, és mondta mit kell csinálni. Az arcát jól megjegyeztem, ha ismét látnám a pasast felismerném.
Az mtv ortomot próbáltam a lépcsőről megakadályozni másod magammal, 4x rángattak le, hogy meglincselnek. Akkor adtam fel.
Az első sor egyértelműáen beépített volt, mert amikor lerángattak ők védtek engem, mig a mögöttük állók agyon akartak verni. (méghozzá betű szerint)
A durvasáogk utánna jöttek. Erről mély kuss van (a mai napig senki nem köszönte meg, hogy a bőrömet vittem a vásárra, méghozzá betű szerint), de volt olyan poltikai erő (kettő is), amelyik személyesen megkeresett, és zsíros állsát kínált a berkein belül. (rá két hétre)
Az ostrom estéjén felvett anyagok alapján gyak. kivétel nélkül mindenkit előállítottak, és jó sokat a fogdában meg is vertek, jó alaposan. A többségük nem érdemelte meg, de volt aki igen. (jöhetnek a kövek, ettől még ez az igazság.)
Mint nemzeti radikális (nem jobbikos!!!) sokat gondolkodtam azon, hogy most kárt okoztam e a nemzetemnek ezzel, vagy sem.
De már 2007-ben leesett, hogy maga az ostrom olyannyira szervezett volt, hogy ihaj. Pont, hogy a szervezők ellen léptem fel.
Elég sok olyasmit tudok arról az esétről, amit még jó sokáig nem mondhatok el, mert kiváló egészségnek örvendek, és szeretném ha így is maradna.
Maradjunk annyiban, tudom h. ki szervezte, és miért. :)))))))))))

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.11. 13:10:04

tanár urat hagyjátok, szegény bolond.

Amúgy énektanár volt, de kidobták . Pedofil picit...

2010.01.11. 13:10:08

@Escobar888: Nono, ne általánosítsunk. :-)
A tanárok IQ szerinti eloszlása is haranggörbe alakú, akárcsak a teljes népességé. Hát istenem, ő van a bal szélén. :-)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.01.11. 13:11:09

@Illés Béla: Hű de eccerű lehet az életfilozófiád! :) Az ilyeneknek volt a Kádárrendszer a menyország. Egész héten kussban dolgozgattunk a biztos melóhelyen, aztán hétvégén uzsgyi a kis trabival a telekre kapálni...! :)

tanár úr 2010.01.11. 13:11:31

@Roa: Lesz itt még ebben az évben ORBÁN TAKARODJ!---vagy talán még tényleg lőporszagot is fogunk érezni, mert seggbelövik őket:)

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2010.01.11. 13:12:35

Amúgy nem az öszödi beszéddel kezdődött a választási eredmények iránti nemtetszés randalírozással történő kifejezése, hanem 2002-ben az Erzsébet híd blokádjával.

tanár úr 2010.01.11. 13:13:16

majd visszatérünk úgy szept.20 körül..addig minden kiderül..nem kell sok idő:)

2010.01.11. 13:13:23

marc15urugyen.blog.hu/

Hajjaj.... Mégiscsak kér volt a Lipótot olyan korán bezárni...

Wuff 2010.01.11. 13:14:28

@cybergreg: Mármint ugye a taxisblokádra gondolsz 10 évvel korábbról?

Picurigor 2010.01.11. 13:14:42

@ó jaj: abszolút egyetértek ezzel és még csak annyi:

ha én állampolgárként elmegyek egy tömeggyűlésre, de azt látom, hogy a rendőrök már sorfalban állnak és hangosbemondón többször jól hallhatóan felszólítanak arra, hogy hagyjam el a területet, mert tömegoszlatás következik, akkor ennek a felszólításnak eleget kelkl tegyek, akár egyetértek a kormánnyal, akár nem.
Mert ha ezek után is ott maradok és kilövik a szemem, akkor csak magamra vethetek...

Sokan elfelejtik, hogy a Fidesz-gyűlésen 100ezer ember volt a szervezők szerint. Annak fél hatkor vége lett. A korabeli tudósítások szerint a rendőrsorfal két órával később, fél nyolckor ért az Astoriára. Ekkor még kb 8ezer ember lehetett a téren.
Hogy van az, hogy két óra alatt 92ezer ember biztonságban el tudta hagyni a helyszínt (köztük három személyes jó barátom), 8ezer meg sehogy sem talált haza...?

Wuff 2010.01.11. 13:15:28

@zulu: Ezt kétlem. Inkább lognormális. Szerintem.

is 2010.01.11. 13:15:38

én nem voltam ott, és nem is személyes élményeket mondok, inkább távolabbról:

- 1986 (Lánchídi csata) óta a magyar nem találkozott rendőri erővel. Franciaországban, Dániában, Észak-Írországban, meg tetszőleges nyugati demokráciában havonta, évente látják, tapasztalják az emberek, hogy a rendőrség nagy erőkkel ide vagy oda kivonul. a rendőrség felvonulása a demokrácia lényegi része, nem rendőrállam, nem rendőrterror. meg lehet vitatni, aránytalannak lehet ítélni, el lehet ítélni, ki lehet vizsgálni. aki szerint a rendőrség felvonultatása a probléma, annak javaslom, hogy próbálja ki Dél-Olaszországot, meg hasonló helyeket, ahol a rendőrség nem képvisel erőt, hanem mások intézik a dolgokat.
- az ilyen nyugati demokráciákban egy ember abban a pillanatban, hogy megérzi a könnygázt, meglátja az első pajzsos rendőrt, azonnal sarkon fordul. aki nem fordul sarkon, azt meg elkaszálja a tömegoszlatás. legalább 5 bejegyzést olvastam, hogy 'éreztem a könnygázt, láttam a rendőrt, de mégis odamentem'. emberek: ahol könnygáz, meg rendőrsorfal van, oda ne menjünk!!!! már óvodában kell tanítani. persze, 20 éve nem volt ilyen, elfelejtettük. most megint tudjuk. ne felejtsük.
- a rendőrség is pont 20 éve volt ilyen helyzetben, ők se tudták. volt ott mindenféle gond, és volt pár barom, szadista rendőr is, Bodoky nagyon jó posztot írt arról a kettőről, aki aztán le is szerelt. 3 év után látszik, hogy a rendőrség tanult a hibáiból, kijavította azokat tárgyi, szervezeti, eljárási oldalon is. van, aki 30 év múlva is csak mondogatja majd, hogy rendőrterror, meg hülye rendőrség, de azért akinek van szeme, a mai rendőrségre (ebből a szempontból) nem mondhatja azt, ami akkor.
- a TV ostromtól nem lehet függetleníteni október 23-t. olvasom a kommentet, hogy 'ott álltam a Szabadság téren, és sajnáltam a rendőröket'. na most a rendőrök pont miattad nem tudtak lépni, mert ők nem 2-300, hanem 8-9000 embert láttak a kapuból. ha te hazamentél volna, akkor a 300-ra simán ráugranak, mint ahogy simán ráugranak minden Fradi-Újpestnél is, annyitól nem félnek, meg ismerik őket.

szerintem sok kis lépés, a helyzet mindkét oldalon rossz felmérése okozta azt, amit én is tragédiának nevezek. de egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy ez valami rendszerszintű, politikai, meg terror, meg államrend szintű, meg egyoldalúan kierőszakolt helyzet volt. ezt az értelmezést az egyik oldal, amely nálam maga is jócskán sáros (Orbán: 'ne húzódjanak vissza az emberek a házaikba'), tolja az emberek fejébe, hogy magáról elterelje a figyelmet. pár év múlva már a másik oldal érvei is talán meghallgatásra kerülnek. akkor jóval teljesebb képet fogunk látni.

strogg 2010.01.11. 13:18:46

Jah, én nincsen menő sportkocsim, és milliós bankszámlám. (nem fogadtam el a pénzeket) Elértem viszont, hogy olyan emberek kerestek meg, akiket most a hiradóban is látsz ilyen v. olyan minőségben. A kossuth téri tünetés második hetében világossá vált elöttem, hogy a szervezők szándéka ugyan tiszta volt, de megfelelő manipulációval több poltikai erő ráült az egészre, és próbálta kihasználni. Az ostrom estéjén a kivezényelt rendőrök alul felszreltek, és vidékiek voltak (sokat beszélgettem velük) A budapesti rohamosztagok még felszerelve sem voltak. A "spontán" ostromra tehát a "véletlenül" vidékről felvezényelt állományt dobták be, a kézenfekvő budapesti helyett.
A levegőbe leadott lövések élesek voltak, és a felgyújtott vízágyút civil ruhás rendőrök kísérték. (láttam egy gyújtogató szolgálati fegyverét a saját szemmemel)
A tűzoltók a székházhoz nem mertek odamenni. A már említett prvokátor csávó intézte el, odament az omniózus kődobálókhoz, beszélt velük, majd a tömeg rögtön a "tűzoltók,tűzoltók" skandálásba kezdett. (szintén láttam)
A székház berendeztését a dolgozók verték rommá. Aki jól megnézi a felvételeket láthatta, hogy a bejárat el volt torlaszolva belülről, még az ostrom során. Az ostromlók ezen másztak keresztül amikor bejutottak.(tehát hazugság, hogy szétverték az épületet belülről.)
Bent az épületnben két szakasz rendőr volt már, mert a hátsó (nádor utcai) bejáraton simán bementek. Aktíven vettek részt a barikád építésben, holott tudták, hog a bejáratot védő rendőrök ezzel el vannak vágva.
Csúnya átverés volt az az este....

PiBá 2010.01.11. 13:19:31

Sziasztok,
olvassátok végig a kommenteket!
Jó helyzetkép az országban lakókról. Ugye?
Az egyik szerint a békés tüntetők kockakő dobálását bármilyen beszéd (!) legitimizálja. A másik adja az utcai dühöngés alá a talajt, mert ő kerület hatalomra!!! Nem hatalomra, kormányra, ahol az ország alkalmazottjaként az országért kellene dolgoznia, nem uralkodnia a hatalommal ...
Egyik fél, másik fél ... nincs valami harmadik????

Brukk 2010.01.11. 13:19:47

Az eredeti megkereséshez visszakanyarodva:
- érdemes lenne a "két bizottság" által kiadott értékelést-jelentést összehasonlítanod; mindkettőnél nagyon sok forrást fogsz találni
- kiemelendő dokumentum még a Morvai Krisztina feljelentése a történteket követően
- de érdekes levelek- erre adott válaszok születtek a HVG-ben is (TGM véleménye és az erre adott Visiné H. Ágnes válasz)
Szóval: Hajrá!
Nem tudom, milyen szemszögből, szempont szerint készíted a szakdolgozatod, de annyit mondhatok, hogy veszélyes terepre tévedtél, sajnos. Szégyen.

Maab 2010.01.11. 13:20:06

Szerintem itt azt is sokan elfelejtik, hogy bár valóban szörnyű a sok korrupciós ügy, de egyelőre még szoci kormányzás alatt kapják el őket és vonják felelősségre, ami nem történt meg a FIDESZ-kormány idejében Ezüsthajóékkel, Kaya Ibrahim-féle társasággal, APEH "revíziós éjszakával" kapcsolatban, stb.
Ezek az ügyek is valószínűleg annak köszönhetőek, hogy szétzilálódtak az intézmények a folytonos ellenzékkel való küszködésben. Talán ez a legnagyobb hiba, nem erre kellett volna koncentrálni.

tony zionist 2010.01.11. 13:22:31

szlgyen, hogy aznap nem feküdtek kiterített rendőrterroristák az utcákon, nem lángoltak MSZP irodák országszerte, nem vadásztak le MSZP-SZDSZ-eseket, és gyurcsányt nem lincselték halálra családostul...

szégyengyalázat: grúzok, ukránok, albánok mind kultúrnép hozzánk képest...

sárkányfő 2010.01.11. 13:23:22

@Roa:
"mert ami az elmúlt 6 évben itt folyt, az bocsánatossá teszi a Fidesz összes bűnét."

Na pont ez az a zombi-mentalitás, amiről beszéltem. Pont az ilyen eltorzult gondolkodás teszi tönkre az országot. Hogy a hívők (igen, az elborult hívők, és nem választók) elnézik a saját pártjuk bűneit, annyira utálják a fideszt/mszp-t. És ezzel legitimálják a saját pártjuk bűneit, és újra szavaznak rá, és fenntartják a gyakorlatot. És a két párt és híveik a másikhoz mérik magukat, és így süllyednek szépen lefelé, egymást folyamatosan alulmúlva, és a másik bűneiből nyerve önmaguk legitimitását. Független mérce, esetleg átlagemberre vonatkozó morál, vagy netalán az ország érdeke: ugyan már...

Na ez az, amiért itt tart ez az ország.

tony zionist 2010.01.11. 13:23:55

@Maab: szánalmas vagy. mindjártmegmagyarázod, hogy az MSZP és a krmány érdeme, hogy elkapják a zsidó bűnözőket, mint Szalainé stb

hogy a lófaszba van az, hogy rényi vámos is zsidó, szalainé is zsidó, hunvald is zsidó...

Bloodscalp 2010.01.11. 13:24:33

Forradalom volt? nem?bemondta a hírtv is....igazán nem értem miért megy még a vita..

tony zionist 2010.01.11. 13:24:56

bírósági végzés van arról, hogy a balhét a rendőrök kezdték 23.-án az alkotmány utcában...

strogg 2010.01.11. 13:25:02

Én is melegen ajánlom, hogy ne most akarj ebből igazi rendes szakdolit írni (feltéve ha igazat akarsz írni), hanem legjobb esetben is egy év múlva. Ez komolyan jótanács....

Escobar888 2010.01.11. 13:25:32

@tony zionist: Ez azért erős, de simán megeshetett volna egy másik országban.

Minden megelőzhető lett volna egy gyurcsány lemondással és újra választások ki írásával.

Serio (törölt) 2010.01.11. 13:29:09

Amúgy az, hogy a tévéostrom és a cirkusz a kormánynak volt érdeke, nem kérdéses.

Egyetlen oka van, hogy Budapest főpolgármesterét Demszky Gábornak hívják és nem Tarlós Istvánnak, az pedig a tévéostrom.

Wuff 2010.01.11. 13:29:17

@ó jaj: Igen. Jó leírás. De ez van. Sajnos az élet nem kívánságműsor.

blah 2010.01.11. 13:30:12

Inkább vicc kategória. Cél nélkül rombolt egy csomó focihuligán, ismerek is olyat aki direkt azért ment a tévészékházhoz. Akik tragédiáról beszélnek azoknak fel kellene ébredni. Tüntetni egy politikai erő ellen egy másik felhívására amikor ugyanolyan nagy rakás hazug szar alakok alkotják mindkét oldalt? Mi ez ha nem bohózat? Aki meg megsérült az vagy megérdemelte, vagy egyszerűen a túlélési ösztönt nélkülöző balfasz. Szóval mi ebben a tragédia? Max az, hogy még mindig ilyen sok hülye van az országban akiket ennyire meg lehet vezetni, hogy akár nekiálljon harcolni azért, hogy az egyik szarkeverőt hatalomra juttassa a másik szarkeverő társaság helyett.

tony zionist 2010.01.11. 13:33:55

@blah: "Aki meg megsérült az vagy megérdemelte, vagy egyszerűen a túlélési ösztönt nélkülöző balfasz. "

a magadfajtát családostul kellene vágóhídra küldeni te mocskos kis fasiszta állat...

Maab 2010.01.11. 13:34:10

@tony zionist: Ez egy tény, nincs mit vitatkozni rajta. Korrupció a török (értsd TÖRÖK) idők óta létezik itt, tőlünk keletebbre még inkább, de még nyugaton is. Zsidózásod is szánalmas, de úgy látszik, nektek így könnyebb.

Megfigyelo 2010.01.11. 13:34:23

Ha "strogg" valóban tudta, hogy kik szervezték a TV ostromát és nem tett feljelentást ellenük, akkor ezzel bűncselekményt követett el.

frompearly 2010.01.11. 13:34:35

Inkább erről írj :Folyamatosan terjeszkednek a külföldiek a magyar földpiacon. Tizennégyféle zsebszerződést alkalmaznak, és ma már egymillió hektár, vagyis hárommegyényi terület van a kezükben.
mno.hu/portal/687375

3.14159265 2010.01.11. 13:35:00

A szakdolgozattal kapcsolatban halgass Pozsgai elvtársra!

Őszerinte a történészeknek nem arra kell keresni a választ, hogy milyen VOLT a múlt, hanem arra, hogy milyen LESZ!

Ugye meg tudod jósolni, hogy a fidesz totális hatalomátvétele után vajon milyen lesz 2006.okt.23?
És ugye sikeres ember akarsz-e lenni?

pakesz (törölt) 2010.01.11. 13:36:05

@3.14159265: pontosan...
en azert tartom durvanak Orban szerepleset mert tole a Balo megkerdezte hogy akkor itelje mar el, vagy szoljon barmit a TV szekhaz elleni tunteteshez, erre Orban vigyorgott, hogy hat o nem tudja mit mondjon, meg kell varnia a Solyom velemenyet!!!
az a kis sutyerak ott kussolt, de utana olyanokat mondott, hogy menjen ki az ember az utcara es ott legyen, mert az velemeny...
azt mar nem mondta hogy tuntessen vagy nem azt mar nem merte
de ez gondolom hitelesen utanakeresheto...

3.14159265 2010.01.11. 13:36:55

Bár, ha jól látom média-szakra jársz, nem történelemre. De akkor is fogadd meg Pozsgai javaslatát.

tony zionist 2010.01.11. 13:37:21

@Escobar888: ebben csak az a baj, hogy egy másik országban...

páriahnép lettünk, akik még a saját érdekeikért sem tudnak kiállni.

ha szeptember 19.-én minden városban, községben a tömeg megrohamozza az MSZP irodákat, a helyi MSZP-seket kihúzzák az ágyukból, és felkötik őket, a tömeg körbeveszi a rendőrörsöket, laktanyákat és átállásra kényszeríti az állományt, akkor 20.-ra vége az egésznek.

a fidsz is bűnös: nem csináltak semmit, hagyták hogy ez menjen 4 évig, mikor teljesen világos volt, hogy 2010re ebbe belerokkanunk..

cska mert nincs rá alkotmányos lehetőség...

na ilyenkor kell az alkotmányt a kukába dobni, mert a készítői sajnos nem készültek fel ilyen eshetőségre, így ebben a konstellációban alkalmatlan a szerepének betöltésére.

sólyom is egy féreg volt...

rockjano 2010.01.11. 13:40:06

@fkorbi: Gratulálok nagyon jó összefoglaló.

Demokráciában NINCS forradalom.

Ami volt az egyszerre volt tragédia és bohózat, igen a kilőtt szemekkel együtt (olyan bohózatban is történik)
És ami a lényeg, ami demokráciánk fiatal még nagyon sokat kell tanulnia minden oldalnak, ez is a része ennek és a következményei is.

Hasonló dolgokon átmentek más demokráciák is csak ott már több száz éve játszák ezt a társasjátékot.

Szegény mai fiatalok meg nem élték át azt amikor valóban diktatúra volt meg a rendszerváltást sem így baromságokat beszélnek meg náci pártokat támogatnak, lúúúzerek, ostobák.

tony zionist 2010.01.11. 13:40:15

@Maab: mi az a zsidózás? megmondani a zsidóról, hogy zsidó?

persze, hogy van korrupció: csak nálunk a korrupciós gátlástalan zsidó hordák szabadrablását jelenti. és ha te ezt fel mered ismerni, akkor ántiszemita vagy, meg zsidózól.

okoska: ilyen fogalom, hogy zsidózás, nem létezik...

vagy ha létezik, az mást jelent. vmi olyasmit, mint más nyelveken. zsidózni(jewing): átbaszni másokat, megszegni az adott szót stb.

milyen náci nyelv ez az angol, hogy ott ezt jelenti a zsidózás...

Semleges 2010.01.11. 13:40:21

Nem vagyok teljesen semleges. Az öszödi beszéd és az MSZP-SZDSZ kormányok addigi tevékenysége már korábban is kiverte nálam a biztosítékot, s ezért is mentem el feleségemmel a 2006 október 23.-i FIDESZ naggyűlésre.
Mivel Badacsonyból vonattal jöttünk haza aznap, hátamon a megpakolt hátizsákkal és kezemben a csomagokkal álltam végig a beszédeket, amelyekben semmiféle uszítás nem volt. Ezt ötven fölött három diplomával a zsebemben vélhetően meg tudom ítélni.
Az Orbán beszéd és a FIDESZ program végén - tudván, hogy az Astoriánál lezárták a metró lejárókat, lassan elindultunk a Deák tér irányába, reménykedve, hogy valahogy csak sikerül elindulnunk csomagjainkkal III. kerületi lakásunk felé. Hát csalódnunk kellett.
Az egykori Filmmúzeum mellett furcsa kopogó hangokat hallottunk.
Rendőrlovak patáinak csattogását és lövéseket. Mint utólag kiderült, gumilövedékeket és könnygáz gránátokat lőttek közénk, békés hazafelé igyekvők közé.
Feleségem unszolásának engedve - ő már korábban megérezte a könnygáz szagát - behúzódtunk többedmagunkkal a Dohány utca felé nyíló kis átjáróba. Jól tettük. Mindkét oldalon patkócsattogás, majd csend.
Utólag azt olvashattuk a hivatalos nyilatkozatokban, a kormányközeli sajtóban, hogy rengeteg időnk lett volna eltakarodni onnan. Hát ez is szemenszedett hazugság volt. Még egy perc sem telt el az utolsó beszéd és az elbocsátó szép üzenet után, hogy lőni kezdtek és kergetni az embereket. Hogy egész pontos legyek, egy hivatalos rendőrségi forrást idézve: 17 másodperc.
Végül gyalog, hátamon a húszkilónyi hátizsákkal, kezemben a csomagokkal, sikerült mintegy három óra alatt hazaérnünk a Pók utcai lakótelepre.
Ami pedig a lövöldözést illeti, kisebbik fiamat is meglőtték. Másfél-két hét kellett, mire a belső combján begyógyult a gumilövedék okozta seb. Ha pár centivel odébb találja el, vagy nincs a zsebe papirzsebkedőkkel kipárnázva, akár fel is szakíthatta volna az artériát.
A rendőröket nem gyűlölöm helyből, apám 40 évig dolgozott (nyugdíjba vonulásáig) a népszórakoztatónál, ahonnan őrnagyi rangban szerelt le. Rengeteg rendőr ismerősünk van, így egyszerűen felfoghatatlan számomra az a brutalitás, amivel találkoztunk, illetve amit láttunk a különböző híradók felvételein.
Az indító blogbejegyzésedben szereplő "bohózat" csak és kizárólag a kormányzat és a rendőri vezetés tevékenységére, minősítésére használható, bennünket, áldozatokat ne hergelj ilyesmivel.

2010.01.11. 13:40:55

@Roa: Na jó, de tanár úr annak is a bal szélén van. :-)

Maab 2010.01.11. 13:42:43

@tony zionist: Azt hiszem, a jobboldal olyan dolgokat hozott elő az emberekből, amit civilizált társadalmakban (ha már elő akar jönni valakiből), akkor is elfojtja.
Mindenkinek joga van a nézeteihez, de más ember életét fenyegetni nem.

tony zionist 2010.01.11. 13:44:32

civilizált társadalomban nem tűrnék meg a zsidókat, mert ninc smég egy ilyen gusztustalan náci népség a földön.

minden tisztességes ember köp egyet a zsidó szó hallatán.

2010.01.11. 13:44:58

@blah: "Aki meg megsérült az vagy megérdemelte, vagy egyszerűen a túlélési ösztönt nélkülöző balfasz."

A faék hozzád képest egy komplex struktúra.

sárkányfő 2010.01.11. 13:46:50

@Maab:
"bár valóban szörnyű a sok korrupciós ügy, de egyelőre még szoci kormányzás alatt kapják el őket és vonják felelősségre, ami nem történt meg a FIDESZ-kormány idejében Ezüsthajóékkel, Kaya Ibrahim-féle társasággal, APEH "revíziós éjszakával" kapcsolatban, stb."

Hm, mondasz valamit.

2010.01.11. 13:47:55

@rockjano: "Szegény mai fiatalok meg nem élték át azt amikor valóban diktatúra volt meg a rendszerváltást sem így baromságokat beszélnek meg náci pártokat támogatnak, lúúúzerek, ostobák."

Igen. A szegény öregek meg a mai napig lélegeztetőgépen tartják az exkomcsikat, mert Kádár alatt még olcsó volt a sör, na meg akkoriban még a fütyi is felállt.

Na, ez is van akkora hülyeség, mint a te véleményed, nem?

Maab 2010.01.11. 13:48:50

@tony zionist: Elképesztő, amit mondasz. Szerintem azért a többség úgy gondolja, hogy minden népben vannak jó és rossz emberek, ha ez túl fekete-fehér, akkor jobbak és gonoszabbak. Neked ők a fixa ideád, egy hutunak biztos a tuszi, és fordítva.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.11. 13:49:43

@Escobar888: ne ertsd felre, nem vagyok meggyozodve,h jogszeru amit a szlovak rendorok csinaltak. de az biztos,h hatekonyak. ott azok tobbet nem fognak balhezni.

@blah: kicsit kemeny megfogalmazas, de nagy igazsag van benne. biztos van aki artatlanul serult, emrt veletlen belekeveredett. az elso tuntetesen. tobbin biztos nincs vagy ertelmi fogyatekos. maygar ember nemzeti unnepet otthon unnepli mert az utcan nem akarja szetveretni a fejet.ez alap.
az is biztos,h a sok rendorseget perlo kozul csak keves volt a veletlen oda kevererdo. a nagyresze kepmutato szarhazi aki balhezni ment es keresni is akar rajta.

sárkányfő 2010.01.11. 13:49:55

@tony zionist:
"ha szeptember 19.-én minden városban, községben a tömeg megrohamozza az MSZP irodákat, a helyi MSZP-seket kihúzzák az ágyukból, és felkötik őket (...)"

Ma dupla adag gyógyszert vegyél be, a szokásos adag sajnos már nem elég...

blah 2010.01.11. 13:53:23

@tony zionist:
@zulu:
Nem fogok hülyékkel együtérezni. Amit meg írtok a hülyeségeteket mutatja. Én miért nem sérültem meg? Környezetemben miért nincs olyan aki megsérült? MERT NEM MENTÜNK ODA!

Maab 2010.01.11. 13:53:51

@zulu: Minden nemzedéknek megvan a történelmi tapasztalata, aki öregebb, annak több, ennyi. Bár már talán az ókori görögök is azt mondták, hogy aki nem tanul a történelemből az arra kárhoztatik, hogy újra átélje azt, a fiataloknak nem lehet felróni, hogy azok, most szerzik a tapasztalataikat és majd ugyanezt fogják átélni, amikor ők lesznek öregek. Csak aki már átélt sok mindent, annak nehéz, hogy ne figyelmeztessen.

tony zionist 2010.01.11. 13:55:13

www.urbandictionary.com/define.php?term=jewing

ezt jelenti a zsidózás okoska.

csupa szép dolgot. biztos a gonosz ántiszemitákok miatt él ez a sztereotípia minden nyelvben és népben ezekről a férgekről...

a zsidüt mindig, minenhol, mindenki üldözte, akivel kapcsolatba került. ez is csak azért lehetett, mert minden gój szemét nácifasiszta, és mindenki irigyli szegényeket, mert a a tetves kaftánban előadott ókori barbár rituálék olyan irigylésreméltóak.

mondjál még egy népet, aminek a mentalítása, a vallása, az állami berendezkedésének, a napi gondolkodásának az alapja a nácizmus, az hogy ők a felsőbbrendű kiválasztott nép, mindenki más állat, akinek kötelessége úgy táncolni, ahogy ők fütyülnek.

védekezni sem lehet ellenük, mert ha csak észre mered venni, hogy ők etnikai alapon szerveződve teszik ezt, máris kapod a bejáratott cimkét a pofádra: antiszemita, náci, faisszta stb.

miközben jelenleg egyetlen nép él a földön, amelyiknek mindennapjait átitatja a vegytiszta nácizmus, amelyik mai napig náci népírtást végez, és náci rezsimet működtet: a zsidó.

aki nem hiszi, annak álljon itt Dov Lior főrabbi, izrael egyik legnevesebb, köztiszteletben álló vallási vezetőjének mondása:

"1000 nem-zsidó élete sem ér annyit, mint egy zsidó körme"

"a zsidó vér vörösebb, mint a gój vér"

"Isten számára egy zsidó élete kedvesebb, mint egy nem zsidóé"

ennyit a témáról...

az is biztos véletlen, hogy gergényi, gulácsi és a másik - a neve nem jut eszembe - zsernyák, akik irányították az akciót, azok is zsidók voltak. de a rendőrség úgy általában egy teljesen elzsidósított szervezet. érdekes, a vájárok között nem ilyen kiugróan magas az arányuk...

xboxer 2010.01.11. 13:55:59

Ami akkor történt nem volt más mint a pártaktivisták által feltüzelt focihuligánok és a hozzájuk csapódott többi szélsőjobbos looser kukagyújtogatása.
Kár hogy nem verték agyon az összeset.
A barom nép meg hagyja magát belelovalni. Köszi Viktor! Köszi HírTV! Az egész hazai jobboldal kínosan ízléstelen és képtelen felmérni, hogy hová vezet az ha kiküldik a népet az utcára...

2010.01.11. 13:58:03

@blah: Lassan mondom, hogy még a te Lendvai Ildikón nevelkedett agyad is megértse: Volt pl. olyan külföldi fiatal, akik azt sem tudta mi van, a lárma és a tömeg elől behúzódott egy árkád vagy kapualj alá, és a mellette elrohanó rohamrendőrök megverték, csak azért mert ott van, és fiatal, tehát biztosan megérdemli.

Érted? Szerintem nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.11. 14:00:47

Tragédia ÉS bohózat. Forradalom semmikép. Én mindenesetre szégyelltem aznap este, hogy magyar vagyok, hogy pont akkor történik ilyesmi, amikor az egész világ minket figyel, és nálunk vannak a fél világ kormány- és államfői.

Maab 2010.01.11. 14:01:15

@tony zionista: Utolsó mondatra: Hát ennek is történelmi oka van, mert hogy annyit üldözték őket, így nem lehettek földjeik, vagy kevésbé mozdítható vagyonuk, így hát tanultak, mert azt nem lehetett tőlük elvenni, hacsak az életüket is el nem vették.
A középkorról olvastam, hogy a pénzzel is azért foglalkoztak, mert másnak az tisztátalan foglalatosság lett volna, de amikor már vagyonra tettek szert, egyetlen keresztényi királynak sem okozott gondot a vagyonuk elvétele, akár a megölésük árán.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.11. 14:02:12

A történelmet a győztesek írják...
1956 forradalom, vagy ellenforradalom?
Hitler tömeggyilkos diktátor, vagy erős, sikeres vezető?
1776-ban a csőcselék támadt az angolokra amerikában vagy pedig normális emberek felkeltek az angol uralom ellen?
A rendőrség szolgál és véd? S hol? A II.kerben vagy pedig szabolcsi falvakban?

2010.01.11. 14:02:14

@Maab: Ez rendben is van. De ettől még lelúzerezni és hülyézni a fiatalabbakat nem vall túl nagy bölcsességre, legfeljebb a háromhatvanas kenyér és a népszabiba csomagolt szalonna szintjén.

blah 2010.01.11. 14:02:18

@zulu: 1. Ez is az én állításomat bizonyítja. Ilyen helyzetekben önmagáért felel mindenki.
2. Elolvastad a kommentem többi részét is? Magasról szarok a politikusokra, és te is jobban tennéd, akkor nem lennél ilyen agymosott pöcs.

2010.01.11. 14:03:54

@xboxer: Yól van. Bár a Pártnál most ne számíts üresedésre, elég sok lesz az álláskereső náluk is mostanában. :-)

krampam 2010.01.11. 14:08:47

@xboxer:
sem vikihez sem a hírtvhez semmi közöm!
a lényeg, hogy ez az országvesztő banda ül a nyakunkon, akiket úgy kellene elzavarni, hogy a lábuk sem érné a földet! és ezt ilyen módon szokták intézni... csak nálunk az "istenadta" nem érzi még ezt, mert nem éhes.
és igen, valóban több ú.n. huligán is jelen volt. mert ők bátrabbak, nem kell fikázni őket! azért mert egyesek beszariak, inkább ideológiákat gyártanak, hogy miért nem helyes ilyet csinálni...
mondjátok meg őszintén, nem kellene már a t. politikusainkat elküldeni a francba? a gy.f.-et ti tényleg elfogadhatónak tartjátok?

2010.01.11. 14:09:16

@blah: Bizonyítja a lófaxot. Ha igazad lenne, azzal legitimálnánk azt, hogy egy állam erőszakszervezet balhé esetén BÁRKIVEL BÁRMIT KONTROLL NÉLKÜL MEGTEHET.

Tudod hol van ilyen baszki? Pl. Iránban.

És azon parasztságod alól, hogy géntörmeléknek tekintesz MINDENKIT, akit aznap megvertek/meglőttek/letiportak, tekintet nélkül arra, hogy rászolgált vagy sem, kurvára nem ment fel az, hogy leszarod az összes politikust.

A kommenteddel nem a pártállásodról, hanem az emberséged hiányáról tettél ugyanis tanúbizonyságot.

Pajtás 2010.01.11. 14:10:17

haverom ott volt. semmi köze nem volt az eseményekhez. elmondása szerint inkább vmi féle sziget feeling tartotta ott. elől ment a balhé, amit az a pár félkegyelmű prezentál, hátul csendben sörzve vihogtak, közben a HÍrtv tudósított a forradalomról.

kalamáris (törölt) 2010.01.11. 14:10:30

@blah: És miért ne lehetett volna ODAMENNI? Egy demokráciának nevezett rendszerben. Egy parlamenti párt rendezvényére? És aki a közelben lakott és csak haza akart menni és a fél szeme bánja?

2010.01.11. 14:13:36

@kalamáris: "demokráciának nevezett rendszerben"

Kérdésedben ott a válasz. :-)

Maab 2010.01.11. 14:16:37

@zulu: Nehéz annak, akinek annak idején nem volt kérdés, hogy lesz-e munkája, családja, mert ez természetes volt és most átéli, hogy a gyereke, unokája milyen nehézségekkel néz szembe. Valószínűleg türelmesebbnek kell lennünk egymással, mert mindenkinek lehet igaza a saját szempontjából. Ugyanakkor olyan vad nézetek kaptak újra lábra, amiktől mindenki féltené a gyerekét és általában a fiatalokat.
Ma úgy gondolom - de ez semmit sem számít -, hogy a kelet-európai országoknak kellett volna talán demokratikus alapon összeszövetkezniük és gazdaságaikat biztosabb alapra helyezni, és akkor talán normálisabb fejlődési útra lehetett volna lépni. (Régi idea: Kossuth, Dunamenti Konföderációja)

blah 2010.01.11. 14:19:17

@zulu: erre az államforma a garancia. Másfelől tőlünk nyugatra évente több ilyen eset előfordul aztán mégse hasonlítja senki őket Iránhoz. Nem hasonlítok senkit génhulladékhoz, valamint a sérültek elég nagytöbbsége nem volt éppen ártatlan, az a pár egyéb sérült pedig balfasz volt. Kivéve ha vak és süket is volt egyben, de ilyenről nem tudok. Emberségemben pedig eddig még senki nem kételkedett, de a hülyeségnek is vannak határai. Ezek az emberek átlépték a határt, ennyi.
@kalamáris: te se lennél nagy túlélő ha ilyen hülye vagy, hogy ha lőnek odamész csak azért mert ott laksz vagy mert előtte agymosó rendezvényen voltál. Attól még nem leszel golyóálló...

tony zionist 2010.01.11. 14:20:34

@ó jaj: fosol, mert apádékat is elvitték volna, mi?? :D

mi ebben a szörnyű? a franciák mai napig ünneplik, hogy a csőcselék vérben akart fürdeni...

emberek vagyunk, az emberi társadalomban pedig ezek -ahogy a történelem bebizonyította - teljesen hétköznapi jelenségek.

csak a magadfajta veszi be, hogy ettől mi lejáratódtunk, mit fog gondolni a nyugat stb stb.

mit? semmit. le se szarják. főleg, hogy ott is ez megy. franciaországban hány kocsit gyújtottak fel? németországban, dániában milyen balhék szoktak lenni?
amerikában 15 éve még etnikai lázongások voltak, 40 éve meg rendőrök lőttek háborúellenes tüntetők közé.

ez a demokrácia vazzeg?! így működnek az emberi társadalmak. gusztustalanul szemforgató és álszent dolog ezen így felhörrdülni.

nem lett volna oka a népnek megindulni, és fellógatni gyurcsányékat?dehogynem. már 89ben lógniuk kellett volna a lendvai ildi féléknek.

nem, nem én vagyok az őrült, hanem az, aki szerint gyurcsány és ledvai nem érdemlik meg a halált egy rögtönítélő népbíróság törvényes és tisztességes módon meghozott ítélete alapján, az őrült. :))

vazzeg grúziában pár éve sevardnadzét a pulpitusról kellett lelopni, mikor a tüntetők már az ülésteremben voltak...
kievbe meg ukránok ezrei táboroztak le a -20fokban, amíg nem lett változás.

vajon, hogy végezte volna eduárd, ha a pulpituson marad? maradt volna-e belőle valami, vagy mindenki hazavitt volna egy kis darabkát szuvenírnek...

vajon mi lett volna ukrajnában, ha mondjuk rendőrök esnek neki a narancsos tüntetőknek?
másnapra már azért is lógtál volna, ha csak kucsma van a fejeden :D

rockjano 2010.01.11. 14:24:41

@zulu: Kedve sZulu és minden jobbik szimaptizáns.

Ha a nagyon lágy és liberális Kádár rendszer idején ilyen lett volna az utcákon hogy emberek csuklyában dobálnak stb.. akkor nem néhány szerencsétlen (és tényleg sajnálom őket) szemét lőtték volna ki hanem ÉLESLŐSZERREL emberek százait agyon lőttek volna. AGYON!!!! Halálosan ...értitek???

Persze ezt mindenki tudta és ezért senkinek eszébe sem jutott. Ha szidtuk a rendszert (és szidtuk folyamatosan, mi otthon csak Szabadeurópát hallgattunk jó recsegősen) akkor lehalkítottuk a hangunkat. Ez belénk ivódott.

Szóval a mai jobbikosok ne pofázzanak diktatúráról mert egy rendes diktatúrában már nem lennének az élők sorában Sőőőt egy ilyen posztot is lenyomozott volna az államrendőrég (ha lett volna internet) és a posztoló álneve ellenére is már bent lett volna a gyorskocsiutcában.

A politikusok korruptságáról és balfaszságáról meg persze minden igaz de a most jövők is ilyenek lesznek mint ezek voltak-vannak és ha a jobbik kerülne hatalom csúcsa közelbe (nem fog) ők is pont olyan korruptak és balfaszok lennének vagy méginkább, kikéne már húzni a fejünket a fenekünkből. Itt sokkal mélyebb és alapvetőbb gondok vannak mint néhány marha politikus, ha csak az lenne a gond elzavarjuk őket és jó, de nem.

kalamáris (törölt) 2010.01.11. 14:24:54

@blah: és az a megoldás esetleg nem jut eszedbe, hogy talán nem kellett volna a százeres tömegre lőni 21 randlírozó fradidukkerre hivatkozva? Az agymosást és a populizmust különben pedig gyurcsány honosította meg a magyar politikában, nézd meg a szerencsétlen Ficot, ugyanaz, csak hazai kiadásban.

verpeléti 2010.01.11. 14:25:16

@xboxer: Hozzászólásod színvonala mínősít Téged. Kár, hogy rengeteg baromságot hordanak össze azok, akik ott sem voltak. Tényszerűen és lehetőség higgadtan kellene többmint 3 évvel az események után nézni a történteket. Tanulni is lehetne belőle. A tömeg nem lett kiküldve és ha volt is néhány provokátor, vagy bűnöző, mindenkit nem lehet egy kalap alá venni. Differenciálni kell. Úgy látom, hogy a hozzászólókat még mindig valamilyen indulat fűti és egymást sértegetik, idenemvaló lózungokat írnak le. Gyűlölködnek oda-vissza.
Kedves posztíró, ezekre ne hallgass, nekik a téma érdektelen, zsigerből fröcsögnek. A téma valóban kényes, jó magyar szokás szerint nem beszéljük ki, nem gondolkodunk el rajta, hanem egymást sértegetjük.

tony zionist 2010.01.11. 14:25:55

nálunk minden meg lehet csinálni, mert birka a nép.
nálunk a paraszt megnézte a TV-ben a TV ostromot (paradox,mi?) bebaszott közben 1-2 sört, de éjfélkor lefekvés előtt már azon gondolkodott, hogy faszom, reggelre eltűnjetek, mert DÓGOZNI KELL MENNI.

mi lettünk az ideális szolganép.

ne legyen sztrájk, mert DÓGOZNI KELL MENNI.
ne legyen fight, mert DÓGOZNI KELL MENNI.
hogy közben halálra dolgoztatnak, ha egyátalán van munkád, és egyre kevesebbet kapsz érte, azt is ököllel a szemeid közé...
kit érdekel?
lehet tüntetni, majd hazamennek...

kultúrnépek ennek a tizedéért megindulnának, és megennék a hatalmasokat. de mi nem vagyunk kultúrnép.

kérdezz meg egy amerikait, miért kell nekik a szabad fegyvertartás, miért ragaszkodnak hozzá.
már a 15éves is meg fogja mondani: ez az egyetlen dolog, ami visszatartja a kormányt attól, hogy totalitárius legyen.

ha Magyarországon 2006ban szabad fegyvertartás van, és minden háztartásban figyel egy mosberg vagy .38-as, akkor gyurcsány olyan gyorsan lemondott volna, hogy ihaj...

hol mert volna a kormány, vagy a hatalom ilyen szinten fellépni az emberek ellen, ha tudja, hogy ez a 20ezer ember másnap a legálisan tartott sörétesével jön vissza a parlament elé...az már háború bazmeg.

más országban ez csak azért nem történhet meg, mert ott ezt nem engedi már a rendszer sem. idáig nem lehet eljutni. ha megbuksz, akkor tudomásul veszed, és kotródsz. nem is tehetsz mást, mert leprás vagy, még azok sem fognak kiállni melletted, akik esetleg ugyanolyan sárosak. nem ők buktak, hanem te.

hol lehetne olyan amerikában, vagy angliában, hogy egy cuslagot a saját pártjából a titkosszolgálati miniszter szól, hogy lehallgatják, de ő szépen bejárhat még lendvai ildihez, és vigyorognak a kamerába, hogy nincs cuslagügy.

és tényleg nincs. máshol cska ebbe az egybe belebukna egy egész párt. nem csak a kormány, az egész párt.

itt? vicc...

szóval igenis jogos, legitim és demokratikus követelése lehetne a népnek az MSZP-sek kollektív fellógatása, meglincselgetése. 1-2 nap 'szabadfoglalkozás' :D

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.11. 14:26:43

@rockjano:
S abban az időben a rendőrség tette a dolgát. Üldözte a bűnözőket, megverte, lelőtte őket.
A politikusok ugyanolyan rohadt korrupt alakok voltak, mint most, de akkor még így is maradt konc a népnek, amivel be lehetett tömni a szájukat, de most már azt is el akarják venni.

2010.01.11. 14:31:15

@blah: "pár egyéb sérült pedig balfasz volt. "

Kész, részemről ignore on.

blah 2010.01.11. 14:32:10

@kalamáris: na az agymosás meghonosítójával kapcsolatban tévedsz. Ha valakit ezzel a címmel kellene illetni az Orbán Viktor legyen. Az 1998-as vállasztások előtt volt miniszterelnök jelölti vita és amit ott az a fasz mutatott az nevetséges volt, válaszokat nem adott, érvelni nem tudott, de a populista "te vagy a hibás mindenért" szöveget nagyon jól nyomta Horn Gyulának, a felháborító meg az, hogy a sok hülye ember meg bevette. Ez meg mekkora baromság, hogy odamentek a rendőrök azt elkezdtek egyből a tömegre lőni?

xstranger 2010.01.11. 14:32:12

@Kheopsz: igen, hitelbol, aminek a terhet most nyogjuk.

krampam 2010.01.11. 14:33:04

@rockjano: "A politikusok korruptságáról és balfaszságáról meg persze minden igaz de a most jövők is ilyenek lesznek mint ezek voltak-vannak és ha a jobbik kerülne hatalom csúcsa közelbe (nem fog) ők is pont olyan korruptak és balfaszok lennének vagy méginkább"

akkor? az a megoldás, hogy szarunk az egészre, mondván, a másik sem jobb?
Vegyétek már észre, hogy nem az egyik vagy másik színű politikussal van a baj, hanem az egész rendszer alapjaiban rossz! Az ún. Magy. Közt. egy lufi! Egy rémálom! Alaptalan, gyökértelen, céltalan semmi. A hatalom megtartása miatt összetákolt társaság.
Magyarország királyság.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.11. 14:33:34

@xstranger:
Ez igaz, és ez télleg szar... De most még a felvett hiteleket is mind lenyúlják!

blah 2010.01.11. 14:36:05

@zulu: now your problem is that you ignore way more thing than you should. Isn't that what makes you brainwashed? Contemplate on this one, just a little bit.

2010.01.11. 14:37:40

@rockjano:

"Kedve sZulu és minden jobbik szimaptizáns."

Nem vagyok Jobbik szimpatizáns, kéretik nem összemosni szezont a faszommal.

"Ha a nagyon lágy és liberális Kádár rendszer "

Híííí, egy kis politológiai képzés rád férne. :-)

"hanem ÉLESLŐSZERREL emberek százait agyon lőttek volna. AGYON!!!! Halálosan ...értitek???"

Értjük. De szeretni és visszasírni nem akarjuk, ugye nem baj janó?

"Persze ezt mindenki tudta és ezért senkinek eszébe sem jutott."

De, egyeseknek mintha eszébe jutott volna 1956 oktberében. Pedig akkor még nem is a "liberális" Jani bácsi uralkodott.

"Ha szidtuk a rendszert (és szidtuk folyamatosan, mi otthon csak Szabadeurópát hallgattunk jó recsegősen) akkor lehalkítottuk a hangunkat. Ez belénk ivódott."

Na látod. Vannak hősök, és vannak lapuló patkányok. Ilyen ez.

"egy ilyen posztot is lenyomozott volna az államrendőrég (ha lett volna internet) és a posztoló álneve ellenére is már bent lett volna a gyorskocsiutcában."

Jah, édes dolog a nosztalgia. :-)

rockjano 2010.01.11. 14:38:09

@tony zionist:

"kérdezz meg egy amerikait, miért kell nekik a szabad fegyvertartás, miért ragaszkodnak hozzá.
már a 15éves is meg fogja mondani: ez az egyetlen dolog, ami visszatartja a kormányt attól, hogy totalitárius legyen."

Ez egy akkora és olyan veszélyes ökörség hogy mutogatni kéne. Meg persze következményei is vannak az a több ezer ember akit így-úgy agyonlőnek az otthon tartott fegyverektől.

Ha ez a gondolkodás megy tovább az politikai gyilkosságokba fog tirkollni és totális erőszakba és akkor már senkinek nem lesz igaza, pontosabban mindenkinek lesz egy kicsi.

Ha fegyverünk van holnap gyf-et lövik le, másnap vonát, utánna vityát osztán meg téged..szép kilátások...Jézusom

Maab 2010.01.11. 14:38:10

@krampam: és ki a király?::))
Akarsz egy Habsburgot? Vagy Viktort közfelkiáltással a műjégen?

J.G. 2010.01.11. 14:39:55

"2006. október 23.: forradalom, tragédia vagy bohózat?"

Ezzel nagyon be van szűkítve a választási lehetőség.
Mert mi van, ha pl: marketingfogás?

tony zionist 2010.01.11. 14:40:47

franciországban Bouveék a tüntetésük során szétvertek, lebontottak egy McDonaldsot.

a kiérkező rendőrök biztosították a helyszínt, hogy Bouveék szépen, nyugodtan bonthassanak, mert demokratikus joguk tiltakozni, és franciországban kicsit szarul venné ki magát, ha rendőrök tüntetőkre támadnának.

szal a rendőrök szépen asszisztáltak az egészhez, majd a végén tök normálisan előállították Bovét.

jah, csinált olyat is, hogy génmódosított kukoricamezőt felgyújtottak. ez az ember Sárközy ellenében elnökjelölt lehetett.

itt akkor lesz demokrácia, ha olykor-olykor legalább annyi autó és zsinagóga fog lángolni, mint franciországban, németországban, angliában, és pl Budaházyt jelölik miniszterlnöknek vagy köztársasági elnöknek :)

UI: mondjuk Bové egyszer azt nyilatkozta, hogy a moszad gyújtja fel a franciországi zsinagógákat, hogy lejárassák Franciországot. ezért mondom, hogy a zsinagógagyújtogatás a demokrácia fokmérője. ha túl nagy a demokrácia, túl jól megy neked, túl jó az imidzsed, akkor majd a moszad tesz róla, hogy ne így legyen :) Bové is megmondta, már pedig ő elnökjelölt is volt,jelenleg meg EP képviselő.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2010.01.11. 14:41:16

egyáltalán miért járnak emberek politikai gyűlésekre? tényleg nincs jobb dolguk, mint drukkerkedni egy pártvezérnek?

Muad\\\'Dib 2010.01.11. 14:41:19

@rockjano:
Rengeteg országban vannak liberális fegyvertartási szabályok, mégsem mészárolják le egymást...

krampam 2010.01.11. 14:42:35

@Maab: "és ki a király?::))"

nem ez a lényeg. hanem a rendszer lényege a kérdés.

hogy ki lehet a király, azt nálam hozáértőbbek állapítják meg. akár habsburg is lehet, teljesen jogosan.

Muad\\\'Dib 2010.01.11. 14:44:49

@mr lebowski:
Meg egyébként is minek mennek el szavazni, ugye? Meg miért akarják kinyilvánítani a véleményüket. Mennyivel szebb lenne, ha bemennének a plázába, megvennék ami kell, aztán irány haza nyálat csorgatni...
Demokrácia FAIL...

J.G. 2010.01.11. 14:57:30

@tony zionist: "egy rögtönítélő népbíróság törvényes és tisztességes módon meghozott ítélete alapján"

Ez oximoron...

Fatman 2010.01.11. 14:58:53

Forradalom, tragédia vagy bohózat?

Egyik sem!

Burkolt puccskísérlet történt. Álspontán népmozgalom a kormány elkergetésére, és új választások kiírására. Először szept. 23.-án, a TV foglalás, majd okt. 23.-án az újabb balhék, megfűszerezve a Hírtv álhíreivel! A sohasem volt megvert pappal, és a cseppet sem egymásba kergetett nagygyűlésekkel! Vicces volt látni az M1-en a dupla rendőrsorfal hátát a mellékutcában, és az után hallani a Hírtv-n, hogy rátolják a verekedőket a Fidesz gyűlésére!

Az, hogy Orbán a hataloméhségét rendszeresen a haza érdeke fölé helyezi kizárja, hogy valaha is őt, vagy a bandáját támogassam!

F.

2010.01.11. 15:05:41

@Fatman: "Vicces volt látni az M1-en a dupla rendőrsorfal hátát a mellékutcában, és az után hallani a Hírtv-n, hogy rátolják a verekedőket a Fidesz gyűlésére"

Tudod, az ezért nem azt jelenti amit te gondolsz. Csak azt, hogy az M1 hátulról kamerázta a rendőrsorfalat. :-)

rockjano 2010.01.11. 15:21:53

@zulu:

Hányéves vagy te ember??? Éltél te akkor???

Tudod nem ma a bátor dolog itt posztolgatni hanem akkor volt. Nekem volt olyan barátom akit a 70-es években elvitt a politikai rendőrség és nagyon megverték.

A tifélétek nem bátrak és nem hősök hanem szerencsétlen vesztesek és buták.

lehet tüntetni, tiltakozni jogos vagy jogtalan politikai nézeteket utcán kifejteni, de kukátborogatni utcakövet dobálni nem lehet sehol, erre a világon mindenütt elég brutálissan szokott a rendőrsrég reagálni és okkal, csak persze sokkal jobba felkészültek mint nállunk voltak Egyébként sokat taultak.

Aki egy mégoly rosszul működő de DEMOKRÁCIÁBAN az utcán erőszakoskodik az nem forradalmár hanem szerencsétlen, ostoba lúzer. Aki ma forradalmárt játszik az magát teszi nevetségessé.

Orbán ellen is mész majd utcakövezni??? Mert ugyan olyan lesz minden mint most nyugi???

Muad\\\'Dib 2010.01.11. 15:25:47

@rockjano:
A hozzád hasonló emberek miatt nem való a demokrácia ennek az országnak. Mégis mi a fenét képzelsz, hogy szerinted bármilyen viselkedés jogalap arra a rendőrségnek, hogy megbilincselt emberek fejét rugdossák miközben a földön fekszenek? Ha a focipályán pl. balhé van és másik csőcseléket szeretnék ráuszítani a bandára akkor a rivális szurkolótábort hívom, nem a rendőrséget. Az egy dolog, hogy valakit tüntetés közben képen vágnak, de az, hogy kilövik a szemét, és megbilincselt embereket rugdosnak roppant mód undorító.

2010.01.11. 15:41:21

@rockjano: Ne húzd fel magad öregember, mert felmegy a vérnyomásod, a mai egészségügyi ellátás meg már nem olyan mint Jani bácsi idején volt. :-)

Hogy hány éves vagyok, ahhoz semmi közöd, én sem kértem tőled személyes adatot.

Legyen elég annyi, hogy nem vagyok huszonéves kopasz, kukaborogatós radikális fiatal, de kurvára híján vagyok a kádári nosztalgiának is.

És mi az, hogy tifélétek janókám? Miféle a minkféle?

Nem voltam utcakövezni.
Pedig felháborít amit Janikád kései utódai művelnek a hazámmal. De mivel demokrácia van, és szerinted akkor mindenkinek kuss, tessék négyévente engedelmesen szavazni és a népfelség elve ezzel ki is van pipálva, így nem borogattam kukát. De szavazni megyek....

PS: A gyengébbek kedvéért: NEM pártolom a randalírozó elmebetegeket, legyenek akár árpádsávos zászlóval, akár plexipajzzsal felszerelve.
Az előbbiek ellen szakszerűen és törvényesen kellett volna fellépni, az utóbbiakat pedig felelősségre vonni, politikai megbízóikkal együtt.

Mert ne feledjük: akkoriban kétféle csőcselék is az utcán volt. Az egyiken volt egyenruha, a másikon nem.

krampam 2010.01.11. 15:42:16

@rockjano: "Orbán ellen is mész majd utcakövezni??? "

BASZKI!!! NE legyetek már ennyirte korlátoltak!
Fújod itt ezt az Orosz Józsi dumát!

Fogjátok már fel, hogy itt nem Viki állt a háttérben! Senki nem állt a háttérben! Viktor ugyanígy vagy még durvábban fogja az ilyeneket szétverni!

Mindig ezzel az ostobasággal jöttök, hogy OV vitte oda az embereket...

Az egész politikai "elitet" a kukába!

Sealed tender 2010.01.11. 16:12:05

A 2006 őszi eseményekben nem is az ott történtek tekinthetőek a legtragkusabbnak (erőszak minden tüntetésen előfordulhat) hanem az azokra adott hatósági/hatalmi válasz:

1.) Az előzetes letartóztatásba helyezett ártatlanok.

2.) A bíróság előtt egyértelműen hazudó rendőrök.

3.) és a mindezt szó nélkül hagyó söt kitüntetéssel honoráló kormányzati reakció .

Igy utólag szörnyű kimondani, de magában a rendszerváltozásban és a demokráciában rendült meg a bizalom.

Közel húsz évvel a diktatúra után ma Magyarországon megtörénthet az, hogy valakit rendőrök ártatlanul letartóztatnak, majd megvádolnak, ezt követően előzetes letartoztatásba helyezik, nagy nehezen bizonyítja ártatlanságát és ennek a rendőrségen belül semmilyen következméne nincs.

Itt ért véget a Demokratikus Charta éthosza, amiben azért jó páran hittünk és megvallom jó volt hinni benne. Biztonságérzetet adott: lehet bármilyen gazdasági nehézség azért a személy fizikai integritása szent és sérthetetlen.

Sok okos ember elmondta már, hogy a Demokrácia olyan játékelmélet, ami alapvetően bizalomra épül.

Most ez a bizalom vált semmivé. Az érted jön a fekete autó ma Magyarországon valós lehetőség.

És ami ebben még borzasztó és hosszútávon komoly következménnyel bírhat: az az hogy mindez a demokrácia és az emberi jogok védelmére szövetkező pártok korményzása alatt történt.

Ezek után mit várhatunk egy Jobbiktól? Milyen erkölcsi alapunk lehet bármilyen emberi jogi demokratikus értéket számon kérni rajtuk.

Ha egy MSZP/SZDSZ kormány alatt tömegesen és következmények nélkül sor kerülhetett a legdurvább hatalmi visszaélésekre.

Szerintem ez 2006 októberánek TRAGÉDIÁJA.

J.G. 2010.01.11. 16:13:05

Ebből sem lesz szakdoga...
süti beállítások módosítása